Răţuştele

Ratusca   Cât sunt de minunate şi de drăgălaşe micile vietăţi din ogradă! În fiecare an, noi vieţi răsar în rândul orătăniilor şi de fiecare dată de bucurăm de prezenţa lor veselă. Vă daţi seama, cu cât mai mare este bucuria unui pui de om, atunci când vede micile ghemotoace de puf, piuind zgomotos, atunci când copilul vrea să le prindă. Astăzi vă arăt aici întâlnirea Sarei cu micile răţuşte din curtea bunicilor.  Ce bucurie pe ea când a văzut o mică măcănitoare pufoasă, dar tare speriată când a fost luată de lângă mămica ei.

   Aici trebuie să vă mai spun ceva de tot hazul: întrucât numai o raţă a vrut să clocească, mama mea a pus altă serie de ouă la o… găină, care a clocit cu devotament ouăle şi are aşa o grijă mare de puii ei, chiar dacă sunt… răţuşte şi nu pui de găină!  Ba chiar se mai zburleşte şi la raţa care este mama celuilalt grup, de teamă să nu-i fure odoarele măcănitoare!  🙂 Una peste alta, cu toate micile conflicte dintre specii, fac împreună o familie frumoasă.

DSC06165Mama-raţă şi mama-găină, împreună cu puii lor!

DSC06167Măcăneţele!

DSC06168Nici nu ştiţi ce frică îmi este!

DSC06171Una mai emoţionată decât cealaltă. Dar bucuroase de cunoştinţă! 🙂

The URI to TrackBack this entry is: https://alexandrone.wordpress.com/2014/07/07/ratustele/trackback/

RSS feed for comments on this post.

23 comentariiLasă un comentariu

  1. Ce frumoasă e o gospodărie când are astfel de minunății în cuprinsul ei! Nu mă mai mir de Sara, din moment ce și eu aș fi fermecat de rățuște, deoarece pe la noi a cam dispărut obiceiul de a pune ouăle la clocit, așa cum se făcea pe vremuri.
    Zile frumoase și să vă bucurați cu toții de puișori, Alex! 🙂

    Apreciază

    • # Ziua bună, dragă Petru!
      Aşa este, e frumoasă o gospodărie cu astfel de sufleţele în ea. Ştiu că s-a cam pierdut obiceiul ca păsările să-şi clocească singure ouăle, fijnd mai „rentabilă” clocitoarea electrică. Şi părinţii mei au na, dar nu au renunţat la metoda clasică, căci puişorii sunt mult mai bine îngrijiţi de mămica lor, după ce ies din ou.
      Mulţumim de urare! Numai bine şi o săptămână frumoasă, dragă Petru! 🙂

      Apreciază

  2. doi „pui” cum bine zici, emotionati 🙂
    o mama nu poate decat iubi, indiferent de felul puilor…fericita Sara ta! 🙂

    Apreciază

    • # Sarut mana, draga Pandhora! Asa este, dragostea de mama nu are limite, iar animalele stiu sa ne aratae asta, in felul lor simplu si frumos.
      Ma bucur ca ti-au placut pozele. Iti doresc mult bine si zile frumoase! 🙂

      Apreciază

  3. mama e mama indiferent de situatie… 🙂
    iar pitica ta, o scumpa.. 🙂

    Apreciază

    • # Sarut mana, draga Geanina! Ma bucur ca ti-au placut pozele cu ratisoarele si cu mica mea „ratusca” macanitoare.
      Iti doresc o noapte linistita si zile frumoase! 🙂

      Apreciază

  4. Ce se va face mama gaina cand va trebui sa duca puii pe apa? 🙂 Foarte frumosi toti puisorii! De Sara ce sa mai zic! O frumusete de copil!Sa-ti traiasca!

    Apreciază

    • # Sarut mana, doamna Ileana! Va multumesc pentru gandurile frumoase. Cat despremama-gaina, noroc ca nu avem balta sau rau pe aproape, caci ar fi fost bai mare. 🙂
      Va doresc o saptamana frumoasa!

      Apreciază

  5. Alex, Alex, ce-i la voi acolo… 🙂

    Apreciază

    • # He, he! Ce sa fie, oratanii si copii, flori, bunici, joaca si voie buna. Asa cum e cel mai bine, nu?
      Iti doresc tot ce e mai bun, draga Oana! 🙂

      Apreciază

  6. Sunt tare drăgălaşi bobocii de raţe, avem şi noi în ograda noastră de la ţară şi tare dragi îmi sunt, sunt printre vităţile mele preferate.
    Când o văd pe micuţa Sara, scumpa de ea păpuşică frumoasă, ce atentă primeşte sfaturi, cred, mă gândesc că tare dragi trebuie să-i fie boboceii pufoşi. Mi-o imaginez ce s-a mai jucat ea cu ei.
    Mi-au plăcut mult fotografiile tale, Alex.
    O seară minunată îţi doresc şi numai bucurii! 🙂

    Apreciază

    • # Sarut mana, draga Stefania! Iti multumesc mult pentru toate gandurile frumoase. Ai dreptate, Sarei i-au lacut tare mult boboceii. Dar si pisoii, cateii si celelalte oratanii din ograda bunicilor. Asa am crescut si eu, inconjurat de tot felul de vietati si ce mult mi-au placut, si atunci si acum.
      Ma bucur ca ti-au placut pozele.
      Iti doresc mult bine si zile frumoase in continuare! 🙂

      Apreciază

  7. E minunat sa cunoasca toate orataniile in curte la bunici !Si Sara si ratusca au o privire induiosatoare…
    Numai bucurii !

    Apreciază

    • # Sarut mana, Naica! Asa este, copilul trebuie sa cunoasca toate lucrurile frumoase de pe langa casa bunicilor. Imi amintesc cu emotie cate am invatat si eu de la bunicii mei dragi.
      Numai bine si zile frumoase! 🙂

      Apreciază

  8. ce norocosi sunteti sa traiti asemenea clipe! Pe vremea bunicii, aveam si noi in curte pui de gaina, ratuste si pui de curca :))) Ce le mai iubeam si noi!
    Fetele mele au crescut intr-un apartament de bloc, dar… am avut si doua ratuste! Au trait cu noi pana cand si-au schimbat penele – apoi le-am dat la curte, la o matusa. Le-am vizitat in mod regulat, timp de doi ani :))
    Sara este o scumpete! ce ochisori rotunzi de emotie si uimire!
    sa aveti clipe fericite!

    Apreciază

    • # Sarut mana, draga Carmen. Iti multumesc mult pentru gandurile si urarile frumoase. Si pentru amintirile ce ni le-ai impartasit. Imi inchipui ce simpatice erau fetitele tale, impreuna cu cele doua ratuste… de casa. Frumoase aduceri aminte, peste ani…
      Si noi va dorim la toata familia voastra numai bine si zile frumoase! 🙂

      Apreciază

  9. E o atmosfera atat de placuta in imaginile tale ,imagini ce imi readuc in minte anii copilariei mele!
    Zile frumoase va doresc!

    Apreciază

    • # Mulţumesc frumos, dragă Sorin! Mă bucur că ţi-am prilejuit plăcute aduceri-aminte.
      Numai bine şi zile frumoase să fie şi la voi! 🙂

      Apreciază

  10. Pufușorii ăștia mi-au amintit de niște prieteni care mi-s tare dragi!:)
    O săptămână ușoară și… pufoasă!:)

    Apreciază

    • # Cum ar putea să nu-ţi fie dragi aceste minunăţii mici şi pufoase?
      Mulţumesc mult pentru urare. La fel îţi doresc şi eu ţie şi prietenilor tăi…pufoşi! 😀

      Apreciază

  11. Cat de dragute sunt, imi amintesc de copilarie…
    Seara faina!

    Apreciază

    • # Mă bucur că ţi-au plăcut. Numai bine şi ţie! 🙂

      Apreciază

  12. O minune toti acesti puisori! 🙂 Minunata mi se pare atitudinea Sarei, cu ochii ei frumosi, parca intreband cand se poate juca si ea cu puii! 🙂 E asa de fericita!
    Gaina clocitoare de ratuste este nemaipomenita! 🙂 Imi aminteste de acea vorba: mama nu e cea care te face, este cea care te creste! 🙂
    Fie sa aveti parte de viata frumoasa si imbelsugata!

    Apreciază


Lasă un răspuns

