La Peștera Ialomiței

sdr       Peștera Ialomiței este un punct de atracție deosebit pentru turiștii care ajung prin partea dâmbovițeană a Munților Bucegi. Prin anii de școală, am ajuns pentru prima oară aici și am fost impresionat de frumusețea acestor locuri și mai ales de peștera din apropierea locului de unde izvorăște râul Ialomița, cel care dă numele meleagurilor mele natale. O peșteră cu galerii spectaculoase și cu multe legende străvechi, care sporesc farmecul acestor locuri. Se spune că dacii aveau prin această zonă multe locuri sacre. Am revenit peste ani, regăsind cu bucurie o zonă plină de frumusețe și de foarte mulți vizitatori. În valea de la Padina erau sute de mașini în weekend, asta și pentru că aici au avut loc în acele zile concerte de muzică la  Padina Fest.

   Vă prezint cu drag câteva imagini-amintiri, din plimbarea noastră prin aceste locuri minunate!

Intrarea în peșteră – un cadru natural de o frumusețe rară.

Gata de explorat misterele peșterii! 🙂

Micuța speolog! 🙂

Sala urșilor” – o cavitate imensă ca o catedrală!

Stânca lui Zamolxes” – o piatră uriașă, căzută de demult din tavanul peșterii.

Un aspect lăudabil: pasarelele (punțile) iluminate, bine amenajate, mai ales în locurile greu accesibile.

Casca de protecție – indispensabilă în galeriile foarte joase.

Un adevărat miracol al naturii: în apropierea reflectoarelor, au crescut pe stânci… mușchi!

Altarul” – punctul terminus al peșterii.Un loc care ne amintește de pustnicii de demult.

O adevărată „cupolă” a adâncurilor din inima muntelui.

Mica bisericuță de la intrarea în peșteră și crucea cu izvor.

The URI to TrackBack this entry is: https://alexandrone.wordpress.com/2017/09/01/la-pestera-ialomitei/trackback/

RSS feed for comments on this post.

18 comentariiLasă un comentariu

  1. Mi-ar placea sa ajung!

    Apreciat de 1 persoană

    • # Îți doresc să ajungi în aceste locuri. Numai bine! 🙂

      Apreciază

  2. Locuri minunate! Minunate?! Spectaculoase! 🙂
    Multumesc pentru prezentare, domnule speolog, 🙂 si ii multumesc si micutei exploratoare. 🙂 E si curajoasa! Stiu adulti care n-ar intra intr-o pestera decat de-ar fi, eventual, o chestiune de viata si de moarte. 🙂

    Zile fericite iti doresc, cu drag! Si multe alte drumetii si calatorii frumoase va doresc sa faceti. Numai bine!

    Apreciat de 1 persoană

    • # Sărut mâna, dragă Diana! Mă bucur că ți-au plăcut pozele făcute de echipa noastră de speologi amatori. Cel puțin Sara… era mereu prima, în fața noastră, gata să urce treptele, fără nicio dificultate. Este foarte sportivă, iar asta ne bucură.
      Mulțumim pentru gândurile bune și îți dorim zile frumoase! 🙂

      Apreciază

  3. Îți mulțumim pentru frumoasa incursiune în inima muntelui, precum și pentru impresionantele fotografii din afară. Sunteți echipa mea preferată de speologi! 🙂
    Vă doresc un weekend minunat, dragă Alex!

    Apreciat de 1 persoană

    • # Salutare, dragă Petru! Și noi mulțumim pentru apreciere și gânduri bune. Echipa noastră te va ține la curent cu toate drumețiile, promitem! 🙂
      O seară frumoasă și numai bine! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  4. Am fost in pestera inainte de modernizarea ei. Avea un aer de PESTERA, era naturala.
    Am fost in pestera si dupa modernizarea ei. Imbracata in galben strident, modernizata, sigura, dar am ramas cu impresia ca doar stancile, raurile subterane si aerul rece de subteran au ramas aceleasi, acele podete ingalbenite puteau fi din punctul meu de vedere imbracate mai natural.

    Apreciat de 1 persoană

    • # Seara bună! Eu n-m mai fost prin această peșteră de foarte mulți ani, când peștera era foarte puțin amenajată și cam greu de parcurs pe scările din lemn, care erau cam alunecoase și umede. Acum este mai ușor de vizitat, dar partea estetică… cred că nu a fost luată în calcul prea mult. Totuși, mă bucur că s-au ocupat de ea. Și ar fi bine ca și alte locuri minunate din țara asta să fie mai îngrijite.
      Numai bine și o săptămână frumoasă! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  5. Bună dimineața Alex !
    Am vizitat și eu în urmă cu vreo câțiva ani Peștera Ialomiței dar n-am fost în stare să fac o asemenea SUPERBĂ postare ! 🙂
    Sincere felicitări iar drept mulțumire,
    voi da REPUBLICARE pe My Blog
    http://amintiriamintiri.wordpress.com/
    pentru a se bucura și prietenele și prietenii mei virtuali ce-ajung pe-acolo ! 🙂
    O Duminică Binecuvântată Întregii Tale Familii ! 🙂
    Alioșa ! 🙂
    PS !

    Apreciat de 1 persoană

    • # Seara bună!Mulțumesc mult pentru apreciere. Îmi place să ofer și prietenilor dragi imagini cu aceste locuri frumoase, pe unde am ajuns în vacanță.
      Numai bine și o săptămână frumoasă! 🙂

      ps. Trist videoclipul… E păcat că se mai întâmplă încă așa ceva…

      Apreciază

      • ^ La Noi ca la Nimeni ^ ! 😦

        Zi faină întregii familii ! 🙂
        Alioșa ! 🙂

        Apreciază

      • # Multumesc mult. O zi minunata si numai bine! 🙂

        Apreciază

  6. Inca o bucatica de Romanie. Inca o bucatica de frumos. Multumesc mult!

    Apreciat de 1 persoană

    • # Sărut mâna pentru apreciere! Îmi doresc să mai aduc aici și alte locuri frumoase, pe unde sper să ajung.
      Numai bine și zile pline de bucurii! 🙂

      Apreciază

  7. Nu stiu cum am sarit postarea asta frumoasa…
    Minunata zona in care inca nu am ajuns… 😦
    Iar pozele din interior le-ai reusit excelent. Apa izvorului sa inteleg ca este potabila? Ar fi fost minunat!

    O saptamana frumoasa si succes in pregatirile scolare, draga Alex… 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • # Sarut mana, draga Suzana. Ma bucur ca ti-a placut postarea. A fost o plimbare foarte frumoasa. La intrarea in pestera, in fata bisericutei, este un izvor cu apa tare buna si rece. Si in capatul pesterii, in inima muntelui, sunt multe izvoare „cu apa vie”, potrivit legendelor de demult. iti doresc sa ajungi acolo.
      O saptamana frumoasa si la tine! 🙂

      Apreciază

  8. Superbe imagini! Nu am fost niciodată într-o peșteră, cred că am o fobie, așa că mulțumesc pentru plimbarea lipsită de teamă!

    Zi frumoasă, Alex!

    Apreciat de 1 persoană

    • # Sarut mana, doamna Zina! Ma bucur ca v-au placut pozele de la Pestera Ialomitei. Un loc deosebit, plin de legende din vremea stramosilor daci. Va doresc sa ajungeti pe acolo. Este o experienta frumoasa.
      Numai bine va doresc cu drag! 🙂

      Apreciat de 1 persoană


Lasă un răspuns

