Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri


„Condeie”

    Acest post este o promisiune mai veche făcută lui Psi, ca răspuns la articolul său în care ne prezenta colecţia de stilouri pe care o deţine. Am mărturisit atunci că şi mie îmi plac mult stilourile, pe care le-am tot adunat de-a lungul anilor, alături de alte ustensile de scris de tot felul: creioane, pixuri, culori… De fiecare dată când le privesc, îmi amintesc de emoţia de dinaintea primei zile de şcoală, când îmi aranjam cu multă grijă penarul meu de lemn, în care mama îmi pusese un mic stilou Flaro, nişte creioane şi o gumă. În ghiozdanul meu de proaspăt „şcoler” aveam şi câteva caiete învelite în coperţi albastre de plastic, al căror miros îl simt parcă şi acum, ca o amintire de neşters a acelor zile în care descopeream cu emoţie viaţa de elev.

În timp, am tot strâns ustensile de scris. Multe s-au stricat, altele am reuşit să le păstrez cu drag. Ţin minte sfatul Doamnei învăţătoare, care ne învăţa să scriem numai cu stiloul, pentru a ne forma un scris cât mai frumos. La orele de caligrafie, ne învăţa cum să „pictăm”cât mai frumos literele, iar încercările nereuşite însemnau tot mai multe eforturi de a ne corecta nepriceperea.

    Îmi pare rău că nu am păstrat acel mic stilou din clasa I, cu căpăcel negru şi pompiţă şi cu o peniţă minusculă. Cât l-am mai strâns între degetele de copil, buchisind asupra caietelor… În schimb l-am păstrat pe cel cumpărat în clasa a VIII-a – un stilou chinezesc verde cu capac argintiu, care scria foarte subţire şi frumos. L-am folosit din greu pe tot parcursul liceului, precum şi în anii de facultate. Dacă ar fi să povestească tot ce-a scris la viaţa lui…. În ultimii ani de studenţie, am cumpărat un stilou simplu, nemţesc, fără nimic deosebit ca aspect, dar a cărui peniţă aluneca atât de uşor pe hârtie. În plus, era un stilou cu rezerve, ceva nou în anii de după ’90. Îl am şi acum, iar în vara asta a muncit serios, după mai mulţi ani de pauză.

    Vă prezint şi alte exemplare din mica mea colecţie. Mai sunt şi altele, dar le-am ales pe acelea care îmi plac cel mai mult şi pe care le folosesc mai des, chiar dacă au de înfruntat „concurenţa” acerbă a ….tastaturii. Oricât de „îndemânatică” ar fi aceasta, nimic nu se compară cu cuvintele cu miros de cerneală aşternute pe hârtia albă, ce aşteaptă să primească mângâierea peniţei….

Frumos aliniate, gata de scris!

Un „Pelikan” foarte elegant şi priceput.

Bătrânul stilou chinezesc din clasa a VIII-a, liceu şi facultate…

…şi ajutorul său mai tânăr.



42 de răspunsuri la „„Condeie””

    1. # Cristian, eu folosesc! De-asta le-am şi amintit aici, pentru că îmi place să scriu cu aşa ceva!
      Numai bine! 🙂

      Apreciază

      1. Prietene eu folosesc stilouri clasice ca sunt mai elegante

        Apreciază

      2. Dragul meu alex ai un scris impecabil sper ca intr-o zi sa ne intalnim fata in fata pana atunci iti urez multa bafta si succes in viata

        Apreciază

      3. # Bun venit şi mulţumesc frumos! Da, recunosc că sunt de modă veche şi iubesc stilourile, cu care încă îmi place să scriu. Numai bine îţi doresc! 🙂

        Apreciază

    2. Da dar multi din copii de azi nu stiu ce ala un stilou bun

      Apreciază

  1. WAW! 🙂 impresionant. Şă vedem ce are psi de spus. 🙂
    Zi frumoasă, Alex.

    Apreciază

    1. # Mulţumesc, Tiberiu. Nu sunt cine ştie ce, doar câteva stilouri la care ţin mult. Mai sunt şi altele, pentru că am tot strâns, dar le-am ales pe cele mai arătoase.
      O seară bună şi ţie! 🙂

      Apreciază

      1. Multumesc

        Apreciază

  2. măăăăi, da frumos mai scrii! 🙂
    îmi place mult cel roşu… iar cel chinezesc, verde, are un frate pe la mine (şi el tot scriitor de facultate) doar că al meu nu mai scrie subţirel şi este exilat.
    ia s-o trimit pe maya în prospectare! 😆

    Apreciază

    1. # Sărut mâna, Cami! Sper că ţi-au plăcut. N-am putut să le pozez pe toate, pentru că mai sunt şi altele prin cutii, acasă la părinţi.
      Ha, ha, deci am folosit stilouri asemănătoare (fraţi!) în facultate! Cât despre scris…mulţumesc pentru apreciere. Stilourile sunt…”de vină”! 😀
      O seară bună!

      Apreciază

  3. Oau..ce frumoase sunt!
    Alexandru,ai un scris atat de curat si frumos…..

    Apreciază

    1. # Sărut mâna! Îţi mulţumesc. Să ştii că am avut o doamnă învăţătoare minunată, care a muncit mult cu fiecare, pentru ca să scriem cât mai frumos!
      O seară bună! 🙂

      Apreciază

      1. Sa stii ca si eu am avut una la fel de minunata ca si a ta cred

        Apreciază

  4. 🙂 Bine te-am gasit!
    Impresionanta colectia!

    Apreciază

    1. # Mulţumesc, Oana! Eeei, nu-i chiar aşa de „impresionantă”, dar ţin la ele mult, pentru că îmi amintesc de multe lucruri frumoase.
      O seară bună! 🙂

      Apreciază

  5. Ce frumos Alex, ca ai pastrat stilorile, obiectele care ti-au marcat momentele importante din viata. Si mie imi place foarte mult sa scriu cu stiloul. Din pacate eu nu am fost atat de conservatoare. Insa il pastrez ca pe-un talisman si mai scriu cu cel pe care mi l-a daruit mamica la terminarea clasei a VIII-a. Fiind tare mandra de mine ca intrasem la un liceu bun in oras 🙂
    Ma uit la scrisul tau din notebook din ultima poza, la primul contact cu ochiul imi parea ca-i al meu, aproximativ asa scriu si eu.
    Scrii foarte frumos, citet si ordonat… 🙂

    O Duminica minunata si relaxanta iti doresc Alex… 🙂

    Apreciază

    1. # Îţi mulţumesc, Ştefania, pentru gândurile frumoase. Uite câte amintiri ne aduc …”doar” nişte stilouri. Şi zici că scriem cam la fel… 🙂
      Şi eu îţi doresc o seară frumoasă! 🙂

      Apreciază

    1. # Mulţumesc frumos, Magda! 🙂

      Apreciază

  6. Am adorat stilourile. Am scris cu ele până târziu, în liceu.
    Până s-au stricat cele vechi… nu știu… condeiele astea de acum parcă nu au același farmec și aceeași frumusețe…

    Apreciază

    1. # Ai dreptate, DianaEmma, „condeiele” moderne (cu gel sau alte „ingrediente”), n-au deloc farmecul celor vechi. Aşa că, m-am întors la vechile (sau mai noile) mele stilouri, pe care le încarc cu cerneală din…călimară, ca în copilărie…
      O seară bună! 🙂

      Apreciază

  7. Astfel de amintiri rămân plăcute pentru totdeauna…
    În şcoală eram un maniac al scrisului. Păstram orice fel de instrument de scris. Adunasem câteva cutii plin-plinuţe de tot felul de ustensile de scris. Din păcate, acum vreo 11 ani am fost nevoit să mă mut dintr-un apartament mare, de patru camere, într-o casă cu numai două camere, şi acelea pline. Cutiile mele cu vechile ustensile de scris au intrat în categoria lucrurilor la care a trebuit să renunţ…
    Am mai păstrat doar un set de peniţe topografice, cu care mă mai „joc” din când în când, în amintirea şcolii de caligrafie şi a perioadei când desenam fonturi.

    Apreciază

    1. # Ce păcat când pierdem lucruri dragi, atunci când ne preumblăm dintr-un loc în altul… Eu regret şi acum pierderea cărticelelor cu poveşti din copilărie, pierdute odată cu o mutare. Erau cărţile mele de suflet, dintre care unele le învăţasem pe de rost!
      Oaau, „şcoală de caligrafie”! Cred că era grozav să înveţi tipuri de fonturi „de mână”! Prea ne-am obişnuit cu computerul şi am uitat frumuseţea scrisului manual.
      Amintiri plăcute, ce le purtăm în suflet….
      Numai bine, Peter! 🙂

      Apreciază

      1. Draga prieten te inteleg ca si eu am trecut prin asa ceva

        Apreciază

  8. Da, cu siguranţă o colecţie de suflet!
    Frumoase stilouri, caligrafic scris… şi astăzi tânjim tot mai mult după scrisul cu stiloul cel vechi, dar atât de sensibil…
    Să nu permiţi tastaturii să pună stăpânire 🙂

    Apreciază

    1. # Aşa o să fac, Oana! Mă bucur că ţi-au plăcut „condeiele” mele!
      O seară frumoasă! 🙂

      Apreciază

  9. Mie în clasa întâi mi-o luat mama un stilou chinezesc cu peniță de aur pe care, bineînțeles l-am pierdut după două zile. Și mi-a mai luat unul și l-am pierdut și pe ăla la scurt timp. După care, am scris numa cu stilouri românești, așa, ca drept pedeapsă! 😀

    Apreciază

    1. # Ha, ha! Cum le-ai ţinut minte! Mie nu mi-a luat mama stilou chinezesc tocmai din acest motiv: ca să nu-l pierd, plus că ghiozdanul „suferea” şocuri puternice de la joaca noastră de după ore, de suna penarul! Deşi, în general, am avut grijă de lucrurile pentru şcoală, dar mai făceam şi boroboaţe. 😀

      Apreciază

  10. P.S. îți dai seama ce grijă aveam de lucruri dacă mi-am uitat până și ghiozdanul în bancă!! Ca să nu mai zic de palton… a înlemnit maică-mea când m-o văzut zblehuietă toată, în uniformă și cu fularul la gât! 😀

    Apreciază

    1. # Hă, hă! Dar ai amintiri, nu glumă! Iar faza cu „zblehuietă” sună tare simpatic! Îmi închipui ce „ţurţuri” aveai la nas! 😀

      Apreciază

  11. Georgiana,spune-mi te rog si iarta-ma ca te intreb,cum se traduce cuvantul arhaic banuiesc,-zblehuieta-zgribulita?Multumesc!

    Apreciază

  12. Maria, nuuuu! ce frig? la vârsta aia nu simțeam frigul! 😀 zblehuietă, adică eram anapoda: părul ieșit din codițe, fularul prins lela la gât, totul stătea pe mine în dezordine. 😀

    Apreciază

    1. # De-asta iubesc eu regionalismele moldoveneşti, spuse cu atâta haz cum numai moldovenii ştiu, de „crapi de râs”, vorba lui Creangă! Îmi închipui ce încântată era mămica ta când te vedea! 😀

      Apreciază

  13. Io am scris si cu tocul, la caligrafie..Frumoasa colectie,Alex..Mai ales ,ca-ti trezesc amintiri! O seara frumoasa!

    Apreciază

    1. # Nene Viruse, am încercat să scriu şi cu tocul şi mi-a plăcut, dar numai acasă. Am şi-acum nişte peniţe păstrate într-o cutie de chibrituri. Daaaa, amintiri, amintiri….
      O seară frumoasă îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  14. da, ce de amintiri mi-ai trezit si mie! frumoasa colectia ta si fain aliniata!
    primul meu stilou a luat atatea trante incat era dat cu oja roz s-o mai duca o vreme. eram toata murdara pe degete de cerneala si-l uram maxim ca nu scria singur 😉
    in liceu am avut si eu unul ca al tau, cel dintr-a 8a, identic culoare, capac. l-am iubit tare mult!
    in facultate am scris cu pixul integral, era greu sa scriu repede, dar nu ramaneam niciodata in urma. de atunci dateaza si scrisul urat care ma caracterizeaza si lipsa rabdarii la rotunjit litere. scrii extrem de frumos!

    Apreciază

    1. # Frumoase amintiri, Red! Să ştii că şi eu am avut capacul lipit cu ojă, prin clasa I! Se pare că era o soluţie bine răspândită printre elevi 😀
      În lipsă de super-glue…Iar stiloul chinezesc…am observat că mai toţi am avut acest model! Oricum, altele nici nu prea erau la îndemână. Culmea e că în facultate am scris numai cu stiloul. A avut mult de muncă, săracu’
      Eiii, mersi, dar să ştii că scriu mai ordonat numai când sunt liniştit, calm, căci la nervi…nici doctorii nu mă întrec! Că aşa se spune, că ei scriu cel mai „indescifrabil”!
      O seară frumoasă! 🙂

      Apreciază

  15. Ooo…fermecătoare colecție, fermecătoare amintiri draga Alex! 🙂
    Toate aceste lucruri sunt mai mult decât obiecte, sunt părticele din timpul nostru, sunt dorințe și mai târziu…amintiri 🙂

    Apreciază

    1. # Sărut mâna, dragă Pandhora! Mă bucur mult că ți-au plăcut „condeiele” mele. Chiar zilele trecute am aruncat o privire la ele și tare mi-a plăcut să le revăd. Într-adevăr, frumos ai zis că sunt părticele din timpul nostru, din dorințele noastre și…. amintiri ale vremurilor când le-am cumpărat/primit/folosit…
      Îți doresc cu mult drag o duminică minunată! 🙂

      Apreciază

Lasă un comentariu