Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri


Citate favorite (56)

marcel-proustMarcel Proust (n. 10 iulie 1871 )

– scriitor și estetician francez, autor al celebrului roman     „În căutarea timpului pierdut”-

*****

„Cititul este fructuosul miracol de a comunica în mijlocul solitudinii”.

„Totul nu e că te pierzi, ci că nu te mai regăseşti”.

„Paradoxurile de azi sunt prejudecăţile de mâine”.

„Devenim moralizatori atunci când suntem nefericiţi”.

„Iubirea e dovada evidentă că realitatea contează foarte puţin”.

„Caută şi păstrează mereu o bucată de cer deasupra vieţii tale”.

„Dragostea este spaţiul şi timpul măsurate cu inima”.

„Sufletul nu cunoaşte situaţii de viaţă fără ieşire”.

„Minciuna este cea mai folosită metodă a autoconservării”.

„Pentru ca realitatea să devină suportabilă, e nevoie să fim uneori puţin nebuni”.

„Despre ideile altora spunem că sunt clare dacă sunt la fel de confuze ca ale noastre”.

„Zilele sunt egale pentru un ceasornic, dar nu pentru un om”.

„Durerea este cel mai bun doctor. Liniştirilor noastre le facem doar promisiuni, de durere ascultăm”.

„Cărţile copilăriei lasă în noi, odată cu subiectul lor, imaginea locurilor şi a zilelor în care le-am citit”.

„Nu există nici reuşită uşoară şi nici eşecuri definitive”.

„Să le fim recunoscători celor care ne oferă fericire; ei sunt acei grădinari fermecători care fac sufletele noastre să înflorească”.

Proust

Citate favorite – o idee frumoasă pe blogul doamnei Zinaida. O invitație la lectură.



8 răspunsuri la „Citate favorite (56)”

  1. E ceva în aer legat de lectură! Și Diana a publicat citate despre cititul cărților!
    Excelent acesta: „Cărţile copilăriei lasă în noi, odată cu subiectul lor, imaginea locurilor şi a zilelor în care le-am citit”. E atât de adevărat… Îmi amintesc perfect cum și ce citeam în vacanțele de vară lungită sub vișinii din grădina bunicii… și reînvie toată acea atmosferă a copilăriei fericite.

    Să ai zile senine, Alex!

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Sărut mâna, doamna Zina! Mă bucur că v-au plăcut citatele alese. Și eu m-am gândit la acela de care pomeniți, căci în vacanțe… tot sub vișinii din grădină (!) stăteam și citeam atâtea cărți minunate. Iar când ieșeam la joacă, pe stradă, le povesteam prietenilor despre ultimele lecturi. Copiii de atunci erau foarte interesați de lectură și ne plăcea să povestim unii cu alții și era atât de frumos…
      Zile frumoase vă doresc și eu! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  2. Numai cei care au trecut prin asta știu că ”Devenim moralizatori atunci când suntem nefericiți”. Totul este să nu dureze prea mult starea de nefericire și să gustăm puțin și din cugetările altor nefericiți moralizatori. Așa cum am făcut eu astăzi, datorită cugetărilor alese de tine.
    O zi însorită și extrem de plăcută, dragă Alex! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Ziua bună, dragă Petru! Mă bucur că ția-u plăcut și de astă-dată alegerile mele. Da, din înțelepciunea și din cugetările acestor oameni de seamă avem numai de învățat, căci apoi ne gândim și la experiențele noastre. Raportându-ne la acești oameni, parcă înțelegem mai bine ceea ce se întâmplă în viața noastră. Mi-am amintit că am văzut cu mulți ani în urmă la tv un interviu cu regretatul Ioan Gyury Pascu, care povestea despre bunica sa, de la care a deprins pasiunea lecturii. Iar bunica îi spunea că fiecare carte citită este ca o „nouă viață” pe care o trăim aievea, parcurgând paginile cărții. O experiență spirituală care ne face mai bogați sufletește.
      Numai bine și zile cu soare! Căci după atâta ploaie…. 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  3. Superb buchet de citate <3. Mi-au placut foart mult !
    „Caută şi păstrează mereu o bucată de cer deasupra vieţii tale”.
    Da… chiar asa :). Oriunde am fi… sa pastram acea bucata de cer… de visare, evadare, de "noi".
    🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Sărut mâna, dragă Rux! Mă bucur mult că ți-au plăcut citatele alese de mine. Și mie mi-a plăcut mult acela cu bucata de cer. Până la urmă, așa e viața fiecăruia dintre noi: fiecare c bucata sa de cer deasupra capului. Numai că nu mereu avem timp să înălțăm privirea spre firmamentul cerului, care ne îmbie spre…nemărginire.
      Numai bine îți doresc cu drag și zile frumoase! 🙂

      Apreciază

  4. ”Devenim moralizatori atunci cand suntem nefericiti” – ca sunt nefericiti, m-am gandit la toti acei oameni pe care i-am vazut (intalnit) de-a lungul timpului si care „se luau/se iau” de altii pe strada, in magazine etc. ba ca una, ba ca alta… 🙂
    Adevarata – in sensul de verificata 🙂 – si zisa despre cartile copilariei! Sunt fantastic de clare unele momente de atunci. 🙂
    Cel mai mult imi place citatul din imagine: „Lasa-te furat…” 🙂
    Zile senine iti doresc sa ai, Alex draga! Numai bine! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Sărut mâna, dragă Diana! Mă bucur mult că ți-au plăcut citatele. Proust rămâne un scriitor profund, bun cunoscător al naturii umane. Nefericirea oamenilor îi face să fie mai dificili, mai gâlcevitori, mai „moraliști”. Poate și noi facem la fel, mai mult sau mai puțin, dar nu ne dăm seama, atunci când suntem cuprinși de stări mai negative.
      Iar cu cărțile copilăriei… numai amintiri frumoase, căci acele lecturi care ne-au marcat, ne-au făcut să visăm atât de frumos!
      Mulțumesc mult pentru gândurile bune. La fel îți urez și eu cu drag: numai zile cu bucurii! 🙂

      Apreciază

Lasă un comentariu