Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri


Citate favorite (64)

N.BohrNiels Bohr (n.7 octombrie 1885 – d. 1962)

Fizician danez de renume mondial, laureat al Premiului Nobel pentru fizică în 1922.

*****

„Dacă n-am putea râde de noi înşine, ar fi sfârşitul a tot ceea ce există”.

„Dacă mecanica cuantică nu te-a şocat profund, încă nu ai înţeles-o”.

„Un expert este o persoană care a făcut toate greşelile care se pot face într-un domeniu foarte restrâns”.

„Fiecare dificultate mare şi profundă poartă în sine propria soluţie. Aceasta ne obligă să ne schimbăm gândirea, în scopul de a găsi soluţia”.

„Tot ceea ce este real este alcătuit din lucruri care nu pot fi privite ca reale”.

„Opoziţiile sunt complementare”.

„Niciodată nu te exprima mai clar decât gândeşti”.

„Opusul unei afirmaţii corecte este o afirmaţie incorectă. Însă opusul unui adevăr profund poate fi foarte bine un alt adevăr profund”.

„Există unele lucruri atât de serioase încât trebuie să râzi de ele”.

„Cea mai eficace armă a unei dictaturii este secretul, şi cea mai bună a unei democraţii este cea a deschiderii, sincerităţii”.

„O idee nouă pentru a fi impusă trebuie să fie îndeajuns de nebunească”.

Bohr

Citate favorite – o idee frumoasă pe blogul doamnei Zinaida. O invitație la lectură.



16 răspunsuri la „Citate favorite (64)”

  1. In mod cert, n-am inteles fizica cuantica! 🙂
    Avea si simtul umorului, nu doar o minte sclipitoare!

    Iti doresc sa ai o saptamana frumoasa, Alex draga!

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Fizica cuantică?… ceva tare complicat pentru anii de liceu. Dar îmi amintesc cu drag că profesorul nostru de fizică ne preda cu pasiune și ne spunea atâtea detalii despre acesti coloși ai științei, încât am rămas fascinați de personalitatea lor complexă. Iar dacă aveau și simțul umorului… asta e și mai fain pentru acești oameni, care nu au uitat să fie oameni, nu doar cercetători.
      Zile frumoase și la tine, dragă Diana! 🙂

      Apreciază

  2. „Tot ceea ce este real este alcătuit din lucruri care nu pot fi privite ca reale”.

    Foarte interesante citatele – toate. Am ramas sa meditez la cel de mai sus :).
    Ma bucura mult aceasta rubrica :). Mereu am ceva nou de invatat, de aflat… si imi pot reamintea ce credeam ca stiu si am uitat :).
    Si de aceasta dataa fost o intalnirefoarte placuta :)!

    O saptamana minunata!! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Așa este, mulțumită acestei rubrici, aflăm atâte lucruri interesante, despre oameni mari, care au lăsat multe „comori spirituale” în urma lor. Mă bucur mult că ți-a plăcut alegerea mea.
      Zile frumoase și multe bucurii, dragă Rux! 🙂

      Apreciază

  3. Votez și eu să râdem de lucrurile prea serioase, dar și împotriva secretelor politice și economice care au întotdeauna ceva necurat la mijloc!
    Mi-am mai limpezit puțin minte cu citatele alese pentru astăzi, dragă Alex, exercițiu pentru care îți sunt recunoscător. Să ai parte numai de gânduri bune și benefice! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Cu multă plăcere, dragă Petru. Mulțumită acestei rubrici care ne provoacă să căutăm cuvinte memorabile ale unor oameni de seamă, aflăm atâte lucruri interesante. Mă bucur mult că ți-a plăcut alegerea de săptămâna aceasta.
      Îți doresc cu drag o zi minunată! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  4. Mă alătur Dianei şi spun la fel despre fizica aia. 🙂
    O zi frumoasă, Alex!

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Ha, ha! Ai dreptate. Unele cunoștințe din anii de școală ne-au dat și bătăi de cap. Dar dacă am reținut numele unor mari savanți, care au fost și valori spirituale ale lumii, tot suntem câștigați!
      O zi superbă, dragă Potecuță! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  5. Stii ce este colosal? imi notasem dimineata numele lui, citindu-l undeva, ca sa-l explorez pentru citate! 🙂 Chiar simpatic!
    Imi plac mult citatele alese. Mi se pare interesanta zicerea:
    „„Tot ceea ce este real este alcătuit din lucruri care nu pot fi privite ca reale”. Cred ca ar merita sa ne aplecam mai adanc asupra acestei observatii! 🙂

    O saptamana frumoasa, draga Alex!

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Mă bucură mult această concidență fericită, dragă Suzana. Mă bucur că ți-au plăcut citatele alese. Un savant de renume, dar și un om al spiritului, care ne-a lăsat cuvinte memorabile. Foarte fain citatul la care te-ai oprit. Cât de adevărat!
      Zile frumoase și la tine! 🙂

      Apreciază

  6. Bună dimineața, Alex ! 🙂
    Felicitări pentru POSTARE 🙂
    iar de nu-i cu SUPĂRARE,
    postez o ȘTIRE care,
    pe unii PENSIONARI îi va deranja TARE !!! 🙂 🙂 🙂
    https://adevarul.ro/news/societate/vesti-proaste-posta-romana-pensionarii-isi-vor-primi-pensiile-card-2019-1_5bbccc6bdf52022f7556531d/index.html
    Toate cele bune ! 🙂
    Alioșa ! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Ziua bună și mulțumiri pentru apreciere. Cât despre „vestea bună” care îi privește pe pensionari….of, of! Este ca-n vorba aceea. „ce-i trebuie chelului tichie de mărgăritar?”… Carduri le mai lipseau unor oameni care și așa primesc o pensie de mizerie…
      Numai bine și o zi frumoasă! 🙂

      Apreciază

  7. Ca și Petru, rezonez în cea mai mare măsură cu „Cea mai eficace armă a unei dictaturii este secretul, şi cea mai bună a unei democraţii este cea a deschiderii, sincerităţii”.

    Felicitări pentru alegeri! Niels Bohr este încă o dovadă că marile minți au fost însoțite de spirit pe măsură.

    Zi frumoasă!

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Sărut mâna, doamna Zina! Mă bucur mult că v-au plăcut alegerile mele. Ideea dvs este minunată. Așa ajungem să citim și să aflăm atâtea lucruri faine, ale unor oameni cu adevărat de seamă.
      Numai bine vă doresc și zile cu bucurii! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  8. „Dacă n-am putea râde de noi înşine, ar fi sfârşitul a tot ceea ce există”. e preferatul meu! Avem tendinta de a ne lua prea in serios pe noi insine uneori…

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Și mie mi-a plăcut mult acest citat. Autoironia este apanajul spritelor înalte.
      Toate cele bune. cu drag! 🙂

      Apreciază

Lasă un comentariu