Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri


In memoriam Mihai Constantinescu

Mihai-Constantinescu_GF

   În ultimii ani, ne-au părăsit pe rând atât de mulți mari artiști ai scenei românești, oameni minunați, care ne-au încântat sufletul cu arta lor. Ne întrebăm, pe bună dreptate, cine va putea să se mai ridice la valoarea acestor titani ai scenei românești? Oameni pentru care trecerea timpului nu le-a afectat valoarea, dimpotrivă. Sperăm ca toți cei care vin din urmă, noile generații, să fi învățat de la maeștrii lor, tot ceea ce era de învățat și prețuit: dragostea pentru arta lor, respectul deosebit față de public, dăruirea cu care își încântau de fiecare dată spectatorii și mai ales bucuria cu care ardeau pe scenă, reușind să transmită cele mai frumoase sentimente celor pentru care înterpretau atât de frumos.

   Zilele acestea ne-a mai părăsit un mare artist – Mihai Constantinescu. Un cântăreț atât de tonic, care a încântat generații întregi de români, de la copii și până la oameni în vârstă. Cine nu i-a fredonat melodiile sale vesele: „O lume minunată”, „Sus în deal e o casă”, „Maria”, „Vitezomanul Gică” sau „Iubiți și câinii vagabonzi”? Și încă multe altele…. De numele său mă leagă niște amintiri foarte dragi. Eram copil, de doar câțiva anișori. Părinții mei mi-au făcut o mare bucurie, cumpărându-mi o mică chitară de jucărie, cu corzi din plastic, la care zdrăngăneam cu voioșie, așteptând aplauzele și încurajările frenetice ale tuturor membrilor familiei. Iar melodia mea preferată era un cântec, pe atunci la modă, pe care îl auzisem la televizor: „O porumbiță, cât o bobiță…”, interpretat de… Mihai Constantinescu. Atât de mult mi-a plăcut acel cântec, încât îl cântam de zeci de ori în fiecare zi, până îi exasperam pe cei ai casei, care ar fi vrut să asculte și alte cântece. Și azi mai îmi vine în memorie acel refren vesel, care mă face să îmi amintesc de acei ani minunați ai copilăriei, de părinți, de bunici, de frați, de toți cei dragi… Nu degeaba ne spunea atât de frumos marele artist Mihai Constantinescu despre vârsta copilăriei că este…. „O lume minunată, în care veți găsi numai copii….” Și câte alte melodii frumoase, sensibile. Un om minunat care a iubit frumosul și care a adus numai bucurii în sufletele ascultătorilor săi.

   Dumnezeu să-l odihnească în pace!

mihai_constantinescu

Mihai Constantinescu (1946 – 29 octombrie 2019)

M.Constantinescu și copiii



19 răspunsuri la „In memoriam Mihai Constantinescu”

  1. Cred că fiecare are câte o amintire cu melodiile lui. Eu îmi amintesc de „Ba nu, Ba da”, de spectacolele din orăşelul meu, de apariţiile la multe alte emisiuni. Din păcate, tot mai rare în vremurile noastre…
    Foarte frumos şi plin de emoţie omagiul tău!

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Asa este, dragă Potecuță. Acest artist a știut să ne lase amintiri frumoase, la fiecare generație, de-a lungul anilor. Un om atât de tonic, de plăcut. Am încercat să punctez cât de puțin acest lucru.
      Mulțumesc mult și îți doresc zile frumoase! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  2. Ai dreptate. Multi ne au părăsit. Dumnezeu sa i ierte!

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Daaaa, din păcate au plecat prea mulți în ultima vreme… Rămân în amintirea noastră.

      Apreciat de 1 persoană

  3. A plecat, dar ne-a lasat multe amintiri frumoase.

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Foarte frumoase amintiri! Iar acesta este cel mai frumos lucru la marii artiști, faptul că au lăsat o „urmă” de frumusețe și sensibilitate în sufletele oamenilor.
      Toate cele bune!

      Apreciază

  4. Un minunat omagiu i-ai adus, Alex draga!
    Parca te vad, mititel, cantand „O porumbita”. 🙂 E prima data cand ascult aceasta melodie – sau, poate, mi-o fi iesit din minte? Nu cred…
    Unul cate unul, se ascund printre stele…

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Sarut mâna, dragă Diana. Și eu încerc să îmi închepui cum cântam la acei câțiva anișori. Ce frumos ai spus: „se ascund după stele….”
      Numai bine îți doresc!

      Apreciază

  5. Și eu îmi amintesc mereu melodia pe care o fredonam pe la 15 ani: „Era cald afară, când neam cunoscut…”, ca pe un reper al anului de școală petrecut în internatul de la Gura Ocniței. Ne-a părăsit un om cu o voce caldă și plăcută pentru toate generațiile, un interpret talentat cum nu mai văd altul care să-l egaleze. Dumnezeu să-l odihnească, iar noi să-l păstrăm mereu în amintire!
    Un sfârșit de săptămână binecuvântat îți doresc, dragă prietene! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. # O, da… Pur și simplu fermeca publicul!
      Toate bune, dragă Cristi! 🙂

      Apreciază

  6. Dumnezeul să îl odihnească!
    Păcat că radioul și televiziunea ne oferă atât de rar reluări cu marii noștri interpreți, fie ei de muzică, de teatru sau film, de operă nici nu mai spun. Va veni o vreme când nu se va mai ști ce înseamnă adevărata artă… Și e destul de aproape.

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Sărut mâna, doamna Zina. Câtă dreptate aveți, că în aceste vremuri auzim tot mai rar muzica marilor artiști ai scenei românești și e păcat că lăsăm uitarea să se așeze peste numele unor oameni deosebiți, care au bucurat generații la rând cu cântecele lor nemuritoare…
      Vă doresc numai bine! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  7. ❤ Sus in deal, e-o casa :).
    Si lumea minunata daaaa!
    Eu am o amintire foarte draga de cand eram foarte mica. Intr-un an (82 cred…) a venit in oras la noi la un concert la care era si Marina (eu ii ziceam verisoara mea, dar era de fapt matusa mea). Si au trecut pe la noi – imi amintesc ca Buni facuse sarmale si eu i-am "incantat" cu talentul meu la muzicuta… (lol). Si atunci am invatat doua cantecele la pianul meu de jucarie. Si acum le mai stiu :)): melc melc si cel cu sunetul muzicii.
    Ce oameni frumosi…. 89 nu a fost prielnic pentru ei. Ce pacat… ce oameni frumosi .

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Sărut mâna, dragă Rux! Scuze pentru întârzierea cu care îți răspund, dar WordPress-ul cam pitise comentariul tău prin alte foldere și doar ce l-am recuperat. Ce frumoase amintiri ne-ai împărtășit aici! Momente de neuitat. Îmi închipui cu cât suflet ai cântat atunci, în fața unor artiști, dorind să îi impresionezi. Și cred că sigur ai reușit!
      Cum mai trec și anii ăștia….
      Îți doresc din suflet numai bine și zile pline de bucurii! 🙂

      Apreciază

  8. A fost un mare artist! Dumnezeu să-l odihnească în împărăția lui!
    Din păcate, mare parte din „muzica” de azi, nu se ridică la nivelul de calitate cu care ne-au obișnuit marii maeștri! Multe melodii au o viață scurtă, lălăite un sezon și gata! Dar asta e lumea „minunată” în care trăim!
    Doar bine să-ți fie!

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Da, a fost și va rămâne un mare artist. Iar cântecele sale vor rămâne în inimile multor oameni, chiar dacă reașitățile de acum sunt atât de… comerciale și efemere. Ceea ce este cu adevărat valoros nu se uită!
      Mulțumesc mult pentru gândul bun. Toate cele bune, cu drag! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  9. Frumos omagiu draga Alex. Pacat ca ne-a mai parasit un om cu suflet mare si glasul cald. O saptamana frumoasa sa ai alaturi de dragele tale ❗ ❤

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Da… s-a mai ridicat un artist la stele, lăsându-ne un gol în suflet. Cum se duc, unul câte unul, pe rând, cei ce ne-au încântat anii copilăriei și ai tinereții….
      Vă doresc numai bine! 🙂

      Apreciază

Lasă un comentariu