Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri


Muzicuţe

   Îmi amintesc cu drag de toate jucăriile care mi-au încântat copilăria. Regret acum că nu le-am mai păstrat. S-au pierdut în timp, ca şi clipele acelea magice din primii ani de viaţă, din care au rămas doar amintirile… Dintre toate acele mici bucurii – jucării simple, pe care tare mult le preţuiam şi le păstram cu grijă, îmi amintesc cu drag de muzicuţele, la care mă tot căzneam să învăţ să cânt melodiile vesele ale copilăriei. Prima muzicuţă pe care am văzut-o şi pe care părinţii mi-au cumpărat-o, era un Tower, chinezească, cu marginea de un verde transparent. Un vecin, mai mare decât mine, m-a văzut cu ea şi mi-a arătat cum se cântă. La cei câţiva anişori pe care îi aveam, am fost fascinat de acordurile micului instrument. Oricât m-am străduit eu să cânt, n-am reuşit mare lucru, căci priceperea nu avea cum să vină dintr-o dată, aşa cum credeam eu, chinuindu-mă să ofer familiei concerte minunate.

    În primii ani de şcoală, admiram la serbările şcolare formaţia de muzicuţe – colegi mai mari care cântau atât de frumos şi  care participau la multe concursuri, precum celebrul „Cântarea României”. Aveam printre jucării o muzicuţă nouă, un Hero micuţ cu capace albastre, care se strecura repede în buzunar, alături de alte mărunţişuri pe care le stâng băieţii. După ce i-am ascultat pe colegii de care am amintit, m-am chinuit o zi întreagă să învăţ o melodie simplă la muzicuţă, şi am reuşit, dumirindu-mă singur cam cum stă treaba cu folosirea respiraţiei la emiterea notelor muzicale la acest mic instrument. Până seara, cântam prin curte cu multă bucurie un cântecel de la şcoală: „Vai, săracul pui de cuc!”. Eram atât de încântat că am reuşit să învăţ şi eu câte ceva din tainele muzicuţei. În zilele ce au urmat, am învăţat şi alte cântecele. Cea mai mare mulţumire a fost atunci când am dat o probă pentru a fi primit în formaţia de muzicuţe a şcolii. A fost o mare realizare pentru mine! Şi am mers cu băieţii la multe spectacole şi concursuri şcolare, unde ne etalam talentul nostru de mari muzicanţi! 🙂

    Mi-am cumpărat apoi şi alte muzicuţe, am încercat să-mi perfecţionez tehnica, dar îndatoririle şcolare, examenele de admitere, anii de liceu, facultatea… au lăsat în urmă această frumoasă pasiune… Într-un sertar din casa părintească, am găsit deunăzi muzicuţele mele dragi. După ce le-am şters bine de praful anilor ce au trecut, le-am admirat cu plăcere şi nu m-am putut abţine să nu le încerc, cântând cu acelaşi drag acele melodii simple şi vesele din copilărie. Le-am luat cu mine acasă şi, din când în când, îmi place să mai încerc câteva acorduri, cu gândul la anii frumoşi ai copilăriei, când un băieţel pirpiriu mergea pe stradă cu muzicuţa la gură, visându-se mare muzicant…

Frumos aşezate în cutiile lor, aşteptând să fie…cântate.

Ce fascinat eram de strălucirea lor!

Acestea sunt cele mai vechi din „colecţie”. Le am din anii de şcoală generală, de prin clasa a V-a.

Pe aceasta am cumpărat-o în clasa a IX-a de la un coleg de clasă, cu 40 de lei. Era la fel ca prima mea muzicuţă! Sună foarte bine şi acum.

O mică amintire dintr-o excursie la Barcelona, de acum câţiva ani. Chiar şi acum, la vârsta maturităţii, tentaţia de a cumpăra o muzicuţă, atunci când o văd în vreun magazin, este foarte mare! 🙂

 O mică bijuterie.

Gata de o cântare!

Adevărată virtuozitate la un instrument atât de mic. Cât i-am admirat în copilărie pe aceşti maeştri…

Alte tonalităţi, dar cât de frumoasă muzică!

Şi o bijuterie muzicală de excepţie.

Vă doresc un sfârşit de săptămână minunat! 🙂



40 de răspunsuri la „Muzicuţe”

  1. pasiunea pe care o ai transpare din fiecare cuvant pe care l-ai scris…
    m-a emotionat sa stii 🙂
    nu am privit niciodata cu deosebita atentie o muzicuta…dar tu mi-ai trezit curiozitatea 🙂

    Apreciază

    1. # Mulţumesc frumos, Pandhora! Mă bucur că ţi-au plăcut micile mele amintiri. Mă gândeam aşa, cu nostalgie, că nu ştiu când au trecut anii ăştia…
      Îţi doresc o zi frumoasă! 🙂

      Apreciază

  2. deci nu numai stilouri ci şi muzicuţe! 😀

    Apreciat de 1 persoană

    1. # Da…. şi câteva muzicuţe. Dar cu stilourile nu mă opresc, că tare-mi mai plac. Sper să revin şi cu altele, în curând.
      O zi frumoasă, Cami! 🙂

      Apreciază

  3. Superbe de tot muzicutele.
    Si eu am avut una identica cu ce-a din prima fotografie muzicutza de jos cu cutia verde 🙂

    Weekend frumos iti doresc si numai bine !

    Apreciază

    1. # Mersi frumos, Ninule! Mă bucur că ţi-am prilejuit aducerea aminte de muzicuţa pe care ai avut-o.
      Numai bine să fie şi la tine! 🙂

      Apreciază

  4. Ehei, ce amintiri!
    Am avut şi eu cîteva muzicuţe, era o adevărată modă a vremii daaar, n-am reuşit niciodată să învăţ să cînt deşi, nu sunt afon chiar deloc!
    Chiar nu ştiu de ce n-am reuşit să cînt la muzicuţă şi în general la nici-un instrument.
    Asta e. N-a vrut destinul să devin celebru, şi bună pace. 😛
    WE minunat, Alex!

    Apreciază

    1. # Ha, ha! Mi-a plăcut remarca cu celebritatea! Cred că fiecare putem spune asta, pentru cel puţin un vis pe care nu l-am împlinit.
      Pe mine m-au motivat colegii din formaţia de muzicuţe şi aşa m-am căznit să învăţ.
      Amintiri, amintiri…
      O duminică minunată, dragă Tiberiu! 🙂

      Apreciază

  5. Ce amintiri frumoase ai, Alex! Le-am citit cu emotie si cu multa bucurie. Cred ca erai foarte fericit cand ai reusit sa canti prima melodie la muzicuta. Nimic nu se compara cu realizarile facute cu multa munca si pasiune, in mod special, atunci cand esti copil, care-ti si insufla increderea in tine si in fortele proprii.
    Tare frumoasa colectia ta de muzicute.
    Cred ca cele mai frumoase amintiri pe care le are un om, sunt cele din copilarie. Iti multumesc mult pentru ca ai impartasit cu noi, amintirile tale frumoase.
    Un week-end minunat iti doresc, Alex, impreuna cu cei pe care ii iubesti tu, cel mai mult! 🙂

    Apreciază

    1. # Aşa este, Ştefania. Eram tare fericit că…am reuşit! Şi asta a contat cel mai mult.
      Revederea muzicuţelor mi-a adus aceste amintiri frumoase, din vremea minunatei copilării.
      Îţi mulţumesc pentru vizită şi îţi doresc o duminică frumoasă! 🙂

      Apreciază

  6. Adica ai o micuta colectie de muzicute 🙂 Foarte frumos. Un Hero am avut si eu. Am facut-o cadou unui verisor dar azi imi pare putin rau, caci a stricat-o, n-o mai are si era tare frumoasa!
    La mai multe! Frumoasa colectie 🙂

    Apreciază

    1. # Uite cum ne rămân în memorie anumite obiecte dragi, mai ales jucăriile din copilărie, care s-au lipit de suflet.
      Să ştii că nu mi-am propus să fac o colecţie de muzicuţe, dar le-am tot păstrat şi am mai şi adăugat câte una şi-aşa m-am trezit cu ele.
      O zi frumoasă îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  7. N-am cunoscut pe nimeni, care sa cinte la muzicuta, nici la scoala n-aveam formatie de muzicute. De-acum, o sa ma gindesc la tine, de cite ori voi vedea una … Frumoase amintiri !

    Apreciază

    1. # Mulţumesc frumos, Dani! Mă bucur că ţi-au plăcut amintirile mele.
      Îţi doresc o duminică cât mai frumoasă! 🙂

      Apreciază

  8. Ce frumos ! Iti multumesc ca ne-ai impartasit din amintirile tale. Parca am si vazut un baietas sufland de zor in muzicuta, inciudat ca nu reuseste sa inchege o melodie, apoi fericirea din ochii lui cand, in sfarsit, a reusit ! 🙂

    Apreciază

    1. # Sărut mâna, doamna Zina! Vă mulţumesc pentru cuvintele calde. Şi mă bucur mult că v-a plăcut.
      Să aveţi o zi cât mai frumoasă! 🙂

      Apreciază

  9. ptiiii! când ne întâlnim, că eu sper că ne-om întâlnim odată ș-odată, musai să-mi cânți la muzicuță! artisți mari taurii ăștia!
    uikend frumos, Alex. să fiți bine!

    Apreciază

    1. # Musai aşa o să fie, Georgiana! Şi-am să vă cânt până vă dor urechile! 😀
      Ha, ha, ai dreptate cu taurii, mari talente! 🙂 De-asta sunt şi modeşti, ca să-i laude ceilalţi.
      Numai bine să fie şi la voi, dragilor!

      Apreciază

  10. frumoasa colectie! am avut si eu muzicuta in copilarie! vai ce cantari mai facem :))))…eram varza! seara faina…

    Apreciază

  11. frumoasa colectie de muzicute. Eu eram pasionata de cantatul la chitara, ca era influenta muzicii folk.
    Despre recomandarile muzicale de weekend, ultima mi s-a parut exceptionala. Sa ai o zi minunata Alex!

    Apreciază

    1. # Mulţumesc frumos, Gabriela! Mă bucur că ţi-a plăcut. Aşa este, încercam aşa cum puteam să ne cultivăm talentul sau dragostea pentru muzică. Aveam şi colegi îndrăgostiţi de chitară şi de muzica folk. Dar cine nu ştia cântecele folk la modă în acea vreme?
      Îţi doresc o seară frumoasă! 🙂

      Apreciază

  12. Ce de amintiri placute mi-ai iscat, prietene… Parca si muzicutele erau atunci altfel, iar cutiutele acelea le pritoceam pana le stiam fiecare dunga, zgarietura, colt… Frumoasa evocare, nu pot decat sa-ti multumesc mult pentru ea 🙂 Sa ai o duminica placuta, Alex!

    Apreciază

    1. # Şi eu îţi mulţumesc, prietene Teo! Ce bine ai spus despre felul în care ţineam la micile noastre „comori” de suflet. Ai văzut în poze cum erau de tocite pe la colţuri cutiuţele muzicuţelor, căci nu m-am îndurat să l arunc, aşa mi se păreau de frumoase şi potrivite pentru a proteja mic ile „cântătoare”.
      Îţi doresc numai bine şi o săptămână frumoasă! 🙂

      Apreciază

  13. Avatarul lui Carmen Negoita
    Carmen Negoita

    Foarte frumoase amintirile. Ce bine că le-ai păstrat. Poate mai târziu o înveţi pe micuţa ta să cânte la muzicuţă, iar tu să o acompaniezi. 🙂 Cred că aţi face o echipă pe cinste.
    Eu am avut o mandolină când eram mică, dar mai mult zdrăngăneam decât să cânt la ea. 😀
    O duminică frumoasă, Alex!

    Apreciază

    1. # Mulţumesc, dragă Carmen, pentru gândul tău bun. Aşa să dea Dumnezeu şi să cânt cu micuţa mea, nu peste mult timp. De cântat, cred că îi va plăcea să cânte, după cum bag seama la „vocalizele” pe care le face acum. 🙂
      Mi-am amintit că „rivalii” de la o şcoală din localitatea vecină aveau formaţie de mandoline, care cânta tare frumos. Îmi închipui ce concerte făceai şi tu, dar ce mai contează cum suna, dacă ţie îţi plăcea şi erai fericită de realizare, nu?
      Îţi doresc o săptămână cât mai frumoasă! 🙂

      Apreciază

  14. muzicuta ta mi-a amintit de vioara mea…si de caznele la care a fost supusa 🙂 fara succes , doar asa , de drag 🙂

    Apreciază

    1. # Oana, trebuie să-ţi spun ceva: am avut şi vioară! Am fost fascinat de ea în clasa I, când Doamna învăţătoare (de şcoală veche!) ne-a încântat cu cântecele sale. Părinţii mi-au luat, cu gândul la ce talent zace în mine. Şi eu m-am chinuit câţiva ani, dar am abandonat strădaniile, iar vioara am vândut-o mai târziu unui coleg mai priceput la cântare. Îmi pare rău că n-am păstrat-o, că era tare frumoasă şi suna minunat.
      Îţi doresc numai bine! 🙂

      Apreciază

  15. Multe din cutiile expuse imi sunt cunoscute, caci am avut un vecin care canta bine la ea si imi era mare drag sa il ascult!
    Felicitari pentru articol Alex! Multumesc!
    Sa ai o zi frumoasa!

    Apreciază

    1. # Cu multă plăcere, Melly! Mă bucur că ţi-a plăcut şi-ţi mulţumesc pentru gândurile tale.
      Chiar am scris aici că şi mie de la un vecin mi s-a tras cu pasiunea pentru muzicuţe. Şi-mi pare bine că s-a întâmplat aşa.
      Îţi doresc o săptămână cât mai bună! 🙂

      Apreciază

  16. Faine amintiri,Alex!
    Imi inchipui cu cita bucurie le-ai revazut.Cum ti-au sclipit ochii si cum iti sclipesc de fiecare data cind vezi undeva.
    Cred ca toti baieteii au avut ,cel putin in mina,o muzicuta in vremea aia.
    Am vazut si eu o formatie,cu basi si multe alte muzicute,dar am vazut si buzele umflate ale citorva copii care invatau.Asa ca,am renuntat.
    Imi place mult cind aud.In special Rithm & Blues,cum este si James Cottonul pe care l-ai pus si care este fantastic.
    Sa ai o saptamina frumoasa!

    Apreciază

    1. # Aşa este, faine amintiri şi nu-mi vine să cred că au trecut atâţe ani. Am observat ceva ce m-a uimit mult: cum am dus muzicuţa la gură, au venit de la sine în amintire melodiile simple pe care le cântam cu colegii, mai mult cântece populare, foarte apreciate în concursurile pe unde am fost. Nu le-am uitat, chiar dacă nu am ami cântat de ani de zile. Apropierea de buze a muzicuţei, mi-a reînviat imediat memoria, iar asta mi s-a părut ceva grozav!
      Am văzut şi eu o formaţie profesionistă de muzicuţe, ceva nemaipomenit! De-asta am ales câteva melodii unde se vede arta şi profesionalismul. Pe Marcian Petrescu l-am văzut la tv şi mi-a plăcut mult priceperea sa în muzica blues. Iar „tăticii” din America…te lasă fără cuvinte! Ce scot ei dintr-o muzicuţă de 10 cm…este mai presus de închipuire!
      Şi eu îţi doresc o săptămână frumoasă! 🙂

      Apreciază

  17. […] invit să citească și vă invit să-i citiți pe: Alex Mazilu, Alexandru, Alice in WonderNet, Andera, Aurora Georgescu și pe toți ceilalți iubitori de lecturi […]

    Apreciază

  18. Se pare ca a existat o adevarata fascinatie pt muzicute.Si fratii mei au avut asa ceva,numai unul a invatat,dar tata canta foarte frumos.Canta de parca erau mai multe muzicute si nu una.Era o adevarata sarbatoare cand ne canta.Mi-ai adus in minte amintiri de care n-as vrea sa uit niciodata,multumesc.Numai bine.

    Apreciază

    1. # Mulţumesc pentru frumoasele tale amintiri, dragă Maria! Sunt sigur că petreceaţi frumos în familie, cu atâţia oameni talentaţi.
      Mă bucur că ţi-am prilejuit amintiri frumoase.
      Numai bine îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  19. si ce cantece cantai ?
    nu ma inveti si pe mine?

    Apreciază

    1. # Cantecele de copii, cele pe care le fredonam cu toti pe vremea aceea. 🙂

      Apreciază

  20. Ma bucur ca nu ti-ai uitat muzicutele,deoarece dupa mine sunt uimitoare pentru sunetele puternice si unice pe care le produc.
    O zi buna!!!

    Apreciază

    1. # Cum puteam să le uit, când atât de mult mi-au încântat copilăria? Şi acum mi-ar plăcea să mai cânt la ele, măcar din când în când.
      Numai bine!

      Apreciază

  21. Mai am si eu muzicuta „”HERO”pe care am primit-o cadou de la parinti.Au trecut 40 de ani de atunci.Am folosit-o( nu am ascuns-o in dulap) desi nu ma pricep….si inca mai este in stare buna.Cand ti-am citit amintirile tale,am avut impresia ca m-am intors in timp si am simtit ca ma invaluie o melancolie….care s-a risipit ca fumul de tigara…….Pacat,anii au trecut dar mi-au ramas amintirile frumoase.Numai ganduri bune!

    Apreciază

    1. # Este frumos când reuşim să păstrăm măcar câteva dintre lucrurile dragi din copilărie, ca amintire a acelor ani minunaţi. Căci vremea trece, iar magia copilăriei rămâne tot mai mult în urmă…
      O zi cât mai frumoasă! 🙂

      Apreciază

Lasă un comentariu