Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri


Mănăstirea Sinaia

    În drumurile noastre de zi cu zi, ne răsar în cale, adeseori, locuri care ne rămân la inimă, locuri de suflet unde simţim din plin înălţarea sufletească, liniştea, purificarea de care avem atâta nevoie. Locuri ale lui Dumnezeu, pentru noi, oamenii. Locuri care amintesc de trecutul neamului şi de oameni de seamă care au fost şi care au lăsat astfel de „urme” cu care ne mândrim că le avem.

    Mănăstirea Sinaia este unul dintre aceste locuri. Situată în imediata vecinătate a Castelului Peleş, este o veche ctitorie a familiei Cantacuzino, iar mai târziu a fost şi locul de închinare pentru Regii României. Un loc plin de istorie, de o frumuseţe extraordinară.

Biserica nouă a mănăstirii, ctitorită în sec. al XIX-lea. O adevărată bijuterie a artei arhitecturale româneşti.

    Biserica veche a mănăstirii, ctitorită în secolul al XVII-lea de către marele Spătar Mihail Cantacuzino, în urma unui pelerinaj la Muntele Sinai. Este bine de ştiut că numele mănăstirii Sinaia (şi al localităţii) vine de la vestitul Munte Sfânt Sinai – locul unde Profetul biblic Moise a primit de la Dumnezeu cele 10 porunci – Decalogul. Tot acolo se află şi una dintre cele mai vechi mănăstiri creştine, închinată Sfintei Ecaterina.

Impresionantul portal sculptat în piatră, de la intrarea în biserică.

Picturi de o mare frumuseţe şi complexitate.

Detalii atât de frumoase!

Câtă atenţie la fiecare detaliu.

Curtea interioară a mănăstirii. Flori şi linişte…

Minunat mesaj! O rugăciune pentru toţi cei care trec pe aici.

Mai aproape de Cer!

O fereastră cu formă unică!

Clopotniţa mănăstirii.

Una dintre minunatele lori din curtea mănăstirii. Cu adevărat un loc binecuvântat de Dumnezeu!

Vă doresc tuturor numai bine!



33 de răspunsuri la „Mănăstirea Sinaia”

  1. Îți mulțumesc pentru reamintire !
    Din toate nopțile de Înviere, pe cele mai frumoase le-am petrecut chiar la mânăstirea Sinaia, atunci când am locuit pe Valea Prahovei.

    Apreciază

    1. # Cu multă plăcere, doamna Zina!Sunt convins că aţi rămas cu amintiri frumoase despre aceste locuri.
      Vă doresc o zi cât mai frumoasă! 🙂

      Apreciază

  2. este deosebit de frumoasa si maiestoasa…
    un w-end perfect iti doresc draga Alex! 🙂

    Apreciază

    1. # Într-adevăr, este un loc minunat! Mulţumesc frumos, dragă Pandhora! Un sfârşit de săptămână frumos şi ţie! 🙂

      Apreciază

  3. Am vazut-o in toamna lui 2009 si am ramas profund impresionata de ea. Acolo e si mormantul lui Nae Ionescu, parca.
    Multumesc pentru ca ai impartasit cu noi, Alex!
    Zi frumoasa!

    Apreciază

    1. # Da, este acolo şi mormântul lui Take Ionescu – prim ministru al României în timpul Primului Război Mondial. N-am apucat să fac poze şi cu acesta.
      O zi frumoasă şi ţie, dragă Melly! 🙂

      Apreciază

  4. uite ca nu am ajuns sa pasesc în acest loc binecuvântat de Dumnezeu… multumesc ca mi-ai oferit aceste informatii. La urmatoarea vacanta în Brasov voi cauta sa vizitez neaparat aceasta minune pe Pamânt.
    sa ai un sfârsit de saptamâna cat mai agreabil, draga Alex!

    Apreciază

    1. # Îţi doresc să ajungi şi aici, dragă Carmen! Sunt atâtea locuri frumoase de văzut pe Valea Prahovei. Am cules şi eu doar câteva din cele multe. Celelalte…în dăţile viitoare! 🙂
      Un sfârşit de săptămână frumos şi ţie, alături de cei dragi! 🙂

      Apreciază

  5. Foarte frumoasa, manastirea Sinaia ! Arhitectura maiestuoasa si grija la detalii Sper, sa o vad si pe viu … Multumesc !

    Apreciază

    1. # Îţi doresc să o vizitezi. Toate mănăstirile sunt locuri binecuvântate de Dumnezeu şi adevărate vestigii, care ne vorbesc atât de bine despre trecut.
      O seară frumoasă îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  6. E unul din locurile foarte dragi mie…
    Mulțumiri pentru acest popas minunat!

    Apreciază

  7. o frumusete! 🙂
    seara faina, Alex!

    Apreciază

    1. # Mă bucur că ţi-a plăcut, Geanina! O seară frumoasă şi ţie! 🙂

      Apreciază

  8. […] această leapsă următorilor: convietuire, Dan, silving, edera83, alex, Mihaela C.P., piramidon şii tuturor celor care vor să răspundă la întrebările de mai sus. […]

    Apreciază

  9. Am vizitat si ieri de cateva ori, Manastirea Sinaia, si astazi la fel, virtual, e adevarat, cu ajutorul tau, Alex si sunt profund impresionata de frumusetea ei arhitecturala, de picturi si de sculpturi. Un lacas atat de frumos si cu o mare incarcatura spirituala si emotionala, incat pur si simplu ma face sa-mi doresc s-o vizitez si eu cat mai curand, pentru ca, inca nu am vizitat-o pana acum.
    Exceptionala colectia ta de fotografii pe care le-ai impartasit cu noi si iti multumesc mult de tot pentru aceste clipe minunate pe care ni le-ai oferit!
    O duminica minunata, vesela si relaxanta si multe bucurii iti doresc Alex, impreuna cu cei pe care ii iubesti tu, cel mai mult! 🙂

    Apreciază

    1. # Mulţumesc frumos, Ştefania! Mă bucur că ţi-a plăcut „pelerinajul virtual” de pe blogul meu. Promit să mai vin şi cu alte „călătorii” de genul acesta. Sunt atâtea locuri minunate în ţara noastră!
      Numai bine îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  10. […] profunzimi, aliosapopovici, daurelî, mateescu, negura, Mihai, cristiandima, danap, vienela, alexandrone, lucian, mirceavladut, ratzone, … şi festivalurile de imagini Carmen, dragosteoarbă, […]

    Apreciază

  11. […] profunzimi, aliosapopovici, daurelî, mateescu, negura, Mihai, cristiandima, danap, vienela, alexandrone, lucian, mirceavladut, ratzone, … şi festivalurile de imagini Carmen, dragosteoarbă, […]

    Apreciază

  12. sunt atatea locuri frumoase… atatea locuri pe care trebuie sa le vad. multumesc, superbe fotografii

    Apreciază

    1. # Cu multă plăcere. Mă bucur că ţi-au plăcut! 🙂

      Apreciază

  13. Câtă migală…tavanul mănăstirii este puţin spus, superb…
    Minunate fotografii!

    Apreciază

    1. # Într-adevăr, un loc deosebit, plin de „bijuterii” de o mare artă.
      Mă bucur că ţi-au plăcut fotografiile. Mulţumesc! 🙂

      Apreciază

  14. […] george, indiferent, crisa, zinnaida, zamfir, vizualw, anastasia, memyselfandela, qedeu, kadia, alex, hijo de algo, filumenie, DAP, lili3d, blonda ironică, anotimpuri colorate, ulise, bineînţeles […]

    Apreciază

  15. […] freestar, ştefania, lili3d, pishky, pretty wild, hijo de algo, ratzone, crisego, diverse, alex sau indiferent Share this:TwitterFacebookLinkedInEmailLike this:LikeBe the first to like […]

    Apreciază

  16. Am vizitat locul ala cu ceva ani in urma , te curinde o liniste sufleteasca acolo , o tacere launtica care te face sa vorbesti doar cu Dumnezeu . Numai bine si voua .

    Apreciază

    1. # Sărut mâna, Nexya! Într-adevăr, este un loc ce dăruieşte multă pace şi bucurie sufletească, celor ce-l vizitează. Şi îţi doreşti să mai revii acolo.
      Numai bine să fie şi la tine! 🙂

      Apreciază

  17. Uite, vezi, acolo n-am fost. Cum oare mi-a scapat? Castelul l-am vizitat des, dar de manastire chiar nu stiam. Doamne , ce frumoasa este!
    E o manastire de maicute sau de calugari?
    Vad ca la intrarea in biserica, pastreaza scena Infricosatei Judecati ca la manastirile din Moldova, iar deasupra usii e Adormirea Maicii Domnului, probabil hramul manastirii.
    Superb!

    Apreciază

    1. # Nu-i nimic, data viitoare sigur vei merge acolo. Mănăstirea este chiar lângă castel, la capătul aleii din stânga intrării. Eu ştiu că este mănăstire de călugări.
      Mă bucur că ţi-au plăcut imaginile.
      Numai bine, Cammely! 🙂

      Apreciază

  18. E o manastire frumoasa. N-am avut ocazia, de fapt n-am avut timp, de cate ori am fost prin Sinaia. Ori intervenea altceva. Arata foarte placut ochiului.

    Apreciază

    1. # Sunt sigur că data viitoare vei reuşi să ajungi şi la mănăstire. Sunt atâtea locuri de vizitat şi nu se poate deodată. De-asta este frumos când revenim în locuri dragi şi redescoperim atâtea lucruri faine.
      Îţi doresc o zi frumoasă! 🙂

      Apreciază

  19. Fotografii cuprinse de preaplecată cuvioșenie…un weekend minunat, Alex! 🙂

    Apreciază

    1. # Da, sunt locuri unde intri cu inima plecata si ganduri cuvioase. Locuri unde te regasesti spiritual si te incarci de cele sfinte… Avem mare nevoie si de asa ceva.
      Numai bine iti doresc! 🙂

      Apreciază

  20. […] profunzimi, aliosapopovici, daurelî, mateescu, negura, Mihai, cristiandima, danap, vienela, alexandrone, lucian, mirceavladut, ratzone, … şi festivalurile de imagini Carmen, dragosteoarbă, […]

    Apreciază

Lasă un comentariu