La mănăstire

DSC06460

   Veche ctitorie a familiei Cantacuzinilor, ridicată pe la 1695  de către marele spătar Mihail Cantacuzino, Mănăstirea Sinaia este unul dintre locurile cele mai importante din această staţiune. Un loc plin de istorie, dar mai ales un loc de înălţare sufletească şi de reculegere. Pentru că acest sfânt lăcaş a fost închinat locurilor sfinte de la Muntele Sinai (muntele marelui Profet Moise), numele localităţii de pe Valea Prahovei a devenit… Sinaia. Dacă biserica veche ne aminteşte de domnitorii şi dregătorii de demult, biserica nouă a mănăstirii se leagă de Regii României, căci Castelul Peleş este în imediata vecinătate.

   În locul cuvintelor, las imaginile să vorbească despre acest lăcaş deosebit. Vă doresc să-l vizitaţi de câte ori aveţi ocazia.

DSC06461

DSC06462

2012-08-23 15.07.21

DSC06466

DSC06468

   Vechea pictură, foarte bine conservată şi impresionantul portal de la intrarea în vechea biserică. Deasupra intrării se vede  vulturul bicefal – stema cantacuzinilor, din neamul cărora s-au ridicat în vechime bazilei la Constantinopol. Deasupra vulturului este veche pisanie (inscripţia cu caractere chirilice) şi chipurile Profetului Moise şi al fratelui său Aaron – marele Arhiereu al lui Israel.

2012-08-23 15.02.28

2012-08-23 14.58.05

2012-08-23 14.57.25

2012-08-23 15.00.56

   Clădirea chiliilor călugărilor, mereu împodobite cu flori atât de frumoase, cum numai la mănăstiri am putut vedea. Până şi florile sunt mai frumoase în aceste locuri binecuvântate!

2012-08-23 15.01.28

   Pasajul de trecere de la biserica nouă, la cea veche. Mi-a plăcut mult acest mesaj de deasupra intrării.

DSC06469

Şi această fereastră care reflectă atât de bine trecerea timpului…

DSC06464

Superbele flori de la mănăstire.

DSC06465

Şi o mică credincioasă, venită în vizită la Doamne-Doamne!

DSC06463

The URI to TrackBack this entry is: https://alexandrone.wordpress.com/2014/08/19/la-manastire/trackback/

RSS feed for comments on this post.

38 comentariiLasă un comentariu

  1. Inspirată vizita ta într-un loc atât de curat și încărcat de istorie, iar pozele sunt edificatoare. Chiar nu știam de unde vine numele de Sinaia și-ți mulțumesc că m-ai edificat.
    O zi binecuvântată și benefică îți doresc, Alex! 🙂

    Apreciază

    • # Ziua bună, dragă Petru! Mă bucur că ţi-a plăcut „vizita” la mănăstirea Sinaia. Sunt multe de zis despre un asemenea monument. Eu am ales doar câteva detalii semnificative.
      Mulţumesc de urare. Numai bine şi o zi frumoasă îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  2. ASA ESTE !!!! UN LOC SUPERB !!! ❤ ❤ ❤

    Apreciază

  3. Cred ca ar trebui sa o iau pe urmele Sarei si sa o revad.Parca e mai frumos!

    Apreciază

    • # Vă doresc să ajungeţi acolo, cât mai curând.
      Sărut mâna şi o zi frumoasă! 🙂

      Apreciază

  4. Vaaaai cât de dulce este Sara, în ultimele doua fotografii!
    Frumoase locurile în care v-ati condus pasii în aceasta vacanta. Cu siguranta, mamaruta îsi va aminti despre aceste melaguri fermecatoare, peste ani si ani cu multa placere .
    O zi minunata sa aveti, Alex draga!

    Apreciază

    • # Sărut mâna, dragă Carmen. Îţi mulţumesc mult pentru gândurile bune. Cât despre „mămăruţa” Sara, nu mai conteneşte să ne uimească. O întrebăm, din când în când, despre locurile pe unde am fost, ca să vedem dacă mai ţine minte. La nici trei ani împliniţi, nu poţi avea pretenţii prea mari. Iar Sara ne spune, pe limba ei „delicioasă” şi plină de „perle” amuzante, câte un amănunt pe care nici noi nu l-am reţinut. Mintea aia mică este ca un „aspirator” de informaţii.
      Mulţumesc de vizită. O zi frumoasă şi veselă să fie şi la voi! 🙂

      Apreciază

  5. Ce simpatica e frumoasa ta floricica printre atatea flori manastiresti…

    Apreciază

    • # Sărut mâna, dragă Oana!Mă bucur că ţi-a plăcut.
      Îţi doresc o seară frumoasă! 🙂

      Apreciază

  6. credincioasa e dulcica tare, Doamne Doamne o are mereu in grija, cu siguranta 🙂
    frumos articol draga Alex, convingator…cine nu a fost acolo inca, va merge cu siguranta, imaginile emana atata liniste si frumusete…

    Apreciază

    • # Sărut mâna, dragă Pandhora! Îmi pare bine că ţi-a plăcut articolul şi de mica mea „credincioasă”. Îţi doresc să ajungi la Sinaia şi să vizitezi şi mănăstirea. Un loc binecuvântat, în care te încarci sufleteşte.
      Numai bine şi o seară frumoasă! 🙂

      Apreciază

  7. un loc superb! cat despre micuta credincioasa….ca o raza de soare e…:)

    Apreciază

    • # Sărut mâna, dragă Geanina! Mă bucur că ţi-a plăcut mica mea „rază de soare”.
      O seară bună! 🙂

      Apreciază

  8. Frumoasa lectie de istorie si arhitectura… iar micuta e o dulcica. Ea mica si dragalasa intr-un loc ancestral, o paralela minunata intre vechi si nou.

    Apreciază

    • # Mulţumesc de vizită şi apreciere. Nu am încercat decât o mică semnalare a unui monument de seamă. Câte s-ar putea spune despre mănăstirea de la Sinaia… Este multă istorie strânsă în acele locuri, ziduri…
      O seară bună! 🙂

      Apreciază

      • La unii seara, la altii pranz 🙂 la mine e 11.12 am
        O seara buna!

        Apreciază

      • Numai bine! 🙂

        Apreciază

      • Azi mi-am schimbat numele… un pas mic, dar in fata 🙂
        mai am mult de sapa pana ajunge asa frumos ca al tau. Initial l-am setat pe adresa de e-mail. Mi se pare foarte complicat sa il fac frumos, sa pun poze si link-uri.

        Apreciază

      • # Mult succes în ceea ce vrei să faci! 🙂

        Apreciază

      • Multumesc mult. Nu ma asteptam la raspuns azi, in Romania e f tarziu. Am mai pus o postare ieri. Nu stiu daca ai avut timp sa rasfoiesti printre „cuvintele mele”.
        Stiu ca e foarte stufoasa globosfera… daca se poate
        m-as bucura mult. O noapte linistita!

        Apreciază

      • # Mulţumesc de vizită şi pentru invitaţie. Am să trec şi eu pe la tine.
        Numai bine! 🙂

        Apreciază

      • Te astept cu drag. O zi minunata!

        Apreciază

      • # La fel şi ţie! 🙂

        Apreciază

      • Buna, Alex
        Dupa cum vezi din ultima mea postare, m-am inspirat din blogul tau minunat cu vacante si am pus si eu ceva. Eu, la modul copilaresc, asa pe gustul Sarei, departe de seriozitatea si bogatia informationala oferite de tine. Dar sursa de inspiratie a fost blogul tau si am intentii mai stufoase pe viitor. Am o intrebare, as vrea sa imi postez o poza la profil si nu gasesc modalitatea. Nu cred ca e complicat, dar pur si simplu imi scapa ce sa fac. Poti te rog cand ai timp sa imi dai cateva indicatii. Multumesc mult.

        Apreciază

      • # Mă bucur că te-am inspirat pentru postările tale. Cât despre profil, nu mai ţin minte cum am făcut. În pagina panoului de control a WordPress, în dreapta sus unde apare numele tău (al blogului), dacă dai click pe nume, intri în pagina My Account şi acolo îţi faci setările personale, inclusiv poza.
        Succes!

        Apreciază

      • Multumesc Alex. M-am prins cumva, nu prea am inteles ce e cu Gavatar, ca pe acolo s-a intamplat… in fine. Cu pasi mici si siguri 😀 Am senzatia ca setarile la mine sunt si un pic diferite decat in tara.
        Week-end frumos!

        Apreciază

      • # Este posibil să fie aşa. Am observat că cei de la WordPress au tot schimbat interfaţa blogurilor. Eu am ales varianta clasica, adică cea veche, cu care m-am obişnuit. Sper că o vei lămuri până la urmă, cu răbdare.
        Weekend frumos şi la tine! 🙂

        Apreciază

  9. Mănăstirea Sinaia, este un loc deosebit de frumos, imaginile dovedesc asta, unde te încarci în tihnă spiritual şi sufleteşte. Este locul unde îţi doreşti să revi!
    Foarte frumoase sunt toate fotografiile tale, Alex şi îţi mulţumesc mult că le-ai împărtăşit cu noi. Micuţa Sara, este o scumpă draga de ea, mi-e aşa dragă când o văd însufleţind imaginile şi cred că este foarte bucuroasă de locurile pe care le-a vizitat!
    O seară minunată îţi doresc, Alex şi numai bucurii! 🙂

    Apreciază

    • # Sărut mâna, dragă Ştefania! Mă bucur că ţi-au plăcut pozele de la mănăstirea Sinaia. Un loc deosebit, pe care şi micuţa noastră l-a apreciat.
      Numai bine să-ţi fie şi zile liniştite! 🙂

      Apreciază

  10. Ma bucur cand vad monumente istorice, cladiri foarte vechi etc. care sunt bine intretinute. Deci, se poate! Daca se vrea cu adevarat…

    Apreciază

    • # Sigur că se poate! Şi dacă s-ar vrea cu adevărat, am avea o ţară ca o floare! Chiar avem cu ce…

      Apreciază

  11. Cu fiecare postare, micuta e tot mai frumoasa. Foarte dulce, sa va traiasca!
    Toate cele bune! 🙂

    Apreciază

    • # Sărut mâna, dragă Eda! Îţi mulţumesc din suflet pentru gândurile bune.
      Numai bine şi zile frumoase! 🙂

      Apreciază


Lasă un răspuns

